SSklepy Biedronka
5 lutego 2018
Warto wiedzieć, że obecnie Biedronka to największa - biorąc pod uwagę liczbę sklepów - sieć handlowa w Polsce. Jej obroty wzrastają z roku na rok. Biedronka należy do spółki akcyjnej Jeronimo Martins Dystrybucja - podlegającej konsorcjum Jeronimo Martins z Portugalii.
W tym momencie Biedronka to sieć składająca się z ponad 1000 sklepów. Pracuje w nich zaś około 17000 osób. Hasłem przewodnim Biedronki jest "Codziennie niskie ceny". Badania pokazują, że aż 90% respondentów słyszało o tej sieci, a co 6 osoba robiła zakupy w tym właśnie sklepie.
Warto wiedzieć, że w 1997 roku Jeronimo Martins kupiło ponad 200 sklepów Biedronka. Potem pozyskało też hipermarkety Jumbo oraz hurtownie Cash&Carry Eurocash (te dwie sieci zostały sprzedane z powodu problemów finansowych). Jeśli jednak chodzi o Biedronkę, to ta sieć od samego początku rozwijała się bardzo prężnie. W 2008 roku Biedronka przejęła około 120 sklepów sieci Plus, które zostały przekształcone w sklepy tej marki.
Gwarancja jakości w Biedronce
Trzeba zaznaczyć, że proces monitorowania jakości w tej sieci jest bardzo profesjonalny i wielotorowy. Składa się na niego kilka elementów. Są to:
Ocena dostawcy
Wszystkie osoby są dokładnie weryfikowane, aby sprawdzić czy będą one spełniać najwyższe możliwe standardy i zapewniać wysoką jakość produktów.
Ocena produktu
Trzeba podkreślić, że właściciele dbają o to, aby były przeprowadzane testy labolatoryjne, a także konsumenckie. Dzięki nim jest możliwe wybranie produktu charakteryzującego się optymalnym wyglądem, jakością oraz walorami smakowymi.
Monitoring produktu
Raz na jakiś czas poszczególne produkty Biedronki są poddawane losowym kontrolom laboratoryjnym, aby sprawdzić ich jakość.
Monitoring dostawcy
Weryfikacji są poddawane zakłady produkcyjne, opakowania, surowce, procesy produkcyjne oraz gotowe wyroby.
Procedury reklamacji
Wszystkie zastrzeżenia co do produktów są natychmiast przekazywane do centrali. To powoduje przerwanie sprzedaży konkretnego towaru i wyeliminowanie usterek.